You Are Reading

0

GUA TABIK SAMA LU ADAM ADLI......

amir Z Monday, December 26, 2011
SANGGUP TURUNKAN BENDERA NAJIB.....








Dalam post kali nie aku bukan nak bercakap pasal politik tapi just nak bagitau kat korang tentang berapa beraninya mahasiswa menurunkan bendera Perdana Menteri kerana ingin menunjukkan tanda protes terhadap sistem pengajian tinggi.


Mahasiswa tersebut ialah Adam Adli yang berumur 22 tahun.Beliau juga pelajar tahun 3 di Maktab Perguruan Sultan Idris (UPSI).


Kat dalam post nie skali lagi aku nak ingatkan bahawa ia bukan berunsur politik tetapi hanya pandangan aku je..Sejak insiden menurunkan bendera tu,Adam Adli dikatakan mendapat ugutan serta ancaman..







Aku rasa perbuatan macam tu tak salah kerana mahasiswa terbabit hanya menurunkan bendera selama 15 minit.Dalam Undang-Undang negara MALAYSIA juga aku rasa tidak yang mengatakan "Tidak Boleh Turunkan Bendera Najib"...Perkara macam nie baik berbanding ada sebuah blog yang bernama Papa Gomo kalau tak silap aku yang mencaci serta memfitnah Adam Adli sebagai seorang Gay..Bagi korang perbuatan ftnah lebih baik ke daripada menurunkan bendera Perdana Menteri korang..Aku bukan nak menyebelahi Adam Adli tetapi hanya pendapat serta pandangan aku..


Untuk pengetahuan korang blog Papa Gomo ialah salah satu daripada blog UMNO kalau tak silap aku..Satu lagi aku nak gitau korang,janganla kerana politik pemimpin negara sanggup menghina dan mencaci para-para ulamak.. 


Yang terakhir kepada saudara dan saudari yang membaca nie,kalau pergi kuliah atau ceramah agama janganlah hanya mendengar selama 10 saat dan terus menaburkan fitnah dan mempersendakan agama.Dengar sampai habis tau kerana kalau anda mendengar hanya 10 saat,benda yang anda dapat tidak akan sama dengan huraian dalam sesuatu kuliah..   


jadi, sama-samalah kita duduk berbincang. janganlah masing-masing menunding jari menyalahkan orang lain sedangkan kita tak tahu situasi yang sebenarnya. setiap perkara itu ada jalan penyelesaiannya. cuma terpulang kepada diri kita untuk selesaikan dengan cara baik atau cara buruk. walahualam.




p/s:hanya sekadar pendapat dan pandangan daripada Zon Hentam.Net serta tiada kene mengena dengan politik..







0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 ZoN hEnTaM.NeT